Wednesday, April 21, 2010

Kattejammer

I går ruslet jeg en tur på Singsaker, da jeg ble overasket av en pusekatt som kom ut fra under en busk. Jeg skvatt så mye at jeg hoppet høyt til værs. Jeg må også ha hoppet litt til siden, for da jeg kom ned på landjorda igjen var beina mine ugunstig plassert i forhold til fortauskanten. Dette resulterte i at jeg vrikket foten og gikk omkull. Jeg lo litt av meg selv der jeg lå i grusen og rulla, må ha vært litt av et syn. Foten ble bedre ganske raskt og jeg reiste meg opp, børstet av meg og haltet videre.

2 comments:

Brage said...

Jeg liker ikke katter. For noen år siden feiret vi jul på hyttEN, jeg som ut julaftenrusen i toppetasjen av en køyseng. Da lillebror på morgenkvisten skulle ut å lette på trykket snek huskatten Oktavia2 seg inn for å legge seg på sin vante plass. Det var dessverre samme plass som hodet mitt befant seg. Jeg våknet dermed av en katt som skrek ut i det den skulle til å lande på ansiktet mitt, med kvessede klør som den plantet dypt inn i kinnet. Etter den episoden har katten hatet meg, og det er gjensidig.

dr_bab said...

Jeg synes egentlig katter og kattedyr er noen av de tøffeste dyra på landjorda.

Det er bare det at jeg er så forbasket lettskremt.