Wednesday, July 25, 2007

Oppdatering: Futil telefonjakt etter T. Hansen.

Jeg har i de siste timene gjort ganske kraftige framstøt for å løse gåten om Torgeir Hansen. Først fikk jeg hjelp av Martin til å gå igjennom blogghistorikken for å se om navnet på Torgeirs arbeidsplass var nevnt. Martin klarte ikke å spore det opp, så jeg sendte en sms til Pål. Han kunne fortelle meg at Hansen jobbet for et firma som heter Inseis. Jeg fant nummeret til Wavefield Inseis på internett, og ringte dem opp i dag tidlig. En vennlig kvinne bekreftet at de hadde en ansatt ved navn Torgeir Hansen, og hun foreslo at jeg ringte foreldrene hans "i Tromsø". Hun gav meg så telefonnummeret dit. Da jeg spurte om Torgeir fortsatt var på havet eller om han hadde gått av vakt, fortalte hun at det kunne hun "ikke svare på". Jeg ringte derfor til Nord-Norge, men ingen tok telefonen. Kanskje jeg ringer igjen senere, de kan jo være på jobb.

4 comments:

Thomas said...

Kanskje han er i et område med en annen type telenett enn GSM? Eller noen som vet om det er tillatt å bruke mobil på jobben?

Brage said...

Er det ingen som har torgeir sin jobb-email? Jeg vil anta at dette er noe som han vil ha tilgang til hvorenn han er i verden, eller til og med utenfor kloden hvis han har tatt seg en tur i rommet.

dr_bab said...

Jeg ringte nettopp til Torgeirs familie, og fikk prate med moren hans. Hun kunne fortelle at Torgeir hadde blitt syk, og at han derfor ikke svarer på telefon. Han hadde blitt sendt hjem fra Havet pga sykdommen, og ligger nå på sykehuset i Tromsø.

Hun lovte å hilse, og sa at hun trodde nok Torgeir ville bli glad for meldinger.

PRS said...

Jeg ringte sykehuset. De ville ikke si noe så lenge jeg ikke var i nær slekt, og hadde ingen formening om hvor lenge han hadde vært der eller om det var alvorlig. De foreslo at jeg skulle ringe familien og få vite hvilken avdelingen han lå på og få dems tillatelse. hørtes litt alvorlig ut.