Tuesday, July 31, 2007

Dagens

I dag stod jeg virkelig på på kjøkkenet. Linda skulle ha fisk, så jeg måtte lage to middager. Jeg la i går kveld fisken til Linda til utvanning, og la samtidig kikerter til svelling. I dag kokte jeg så kikertene møre, og jeg kokte også linser og poteter. Linsene og kikertene moste jeg med en stavmikser, og hadde oppi spiskunn, koriander og chili samt et hvitløksfedd. Denne massen formet jeg til kaker som jeg stekte i olje på middels varm panne. Lindas fisk ble også stekt i panne, ved siden av ville hun ha potetstappe, derfor moste jeg potetene jeg tidligere hadde kokt, og rørte inn smør, melk, salt, pepper og malt muskatnøtt. I tillegg til det overnevnte hadde vi stekte baconbiter og kokte gulerøtter. Mens jeg lagde middagen bakte jeg også tre brød, med rug- og hvetemel, byggkorn, valnøtter, mandler, hasselnøtter, kli, solsikkekjerner, fire-korn og kulturmelk.

5 comments:

Thomas said...

Å få oss andre til å se dårlig ut på den måten der er svært usympatisk;)

M said...

Jeg spiste kebab jeg kjøpte helt selv.

Brage said...

Frem til jeg leste om bacon-bitene fryktet jeg at du var blitt veggis.. Synes fortsatt at bare noen bacon-biter er alt for lite kjøtt til å kunne kalle måltidet en middag.

Jeg spiste en wok med reker, kinesisk wok-blanding fra findus, og fullkornspaghetti. Dette var etter at jeg hadde klatret med Pål, hvor jeg for første gang besteg en rute kategorisert som 6+, noe som gjorde meg mektig stolt, og nesten hudløs på fingertuppene.

PRS said...

jeg spiste rullekebab for 30 kr etter klatringen

dr_bab said...

Hadde det ikke vært for at Linda hadde bacon til fisken sin, hadde det nok blitt en kjøttfri middag på meg, som det forøvrig ble i dag. Det ble spaghetti (fullkorn, slik som Brage), med en saus av sopp, løk, squash og diverse.

Jeg synes ikke kjøtt er en nødvendig ingrediens i middag, men kanskje det blir kjøtt i morgen.