Monday, March 03, 2008

Gjensyn med romfartsforsker Dag

I helgen har Dag befunnet seg i Oslo på en snarvisitt fra sin tilværelse som satelittprogrammeringsdesigner i Tyskland. Dag rakk å være meget sosial, og rapporteres å ha konversert med flere bloggere. Lørdag var han både på Justisen, og etterhvert på en plass der de spilte litt rave-aktig musikk. Der var det en stemning som minnet om Nablakjelleren, noe som må tolkes som et bra kompliment. Selv traff jeg ham på søndag, i en meget uformell setting på en kaffebar. Dag bestillte vanlig kaffe og en form for rundstykke jeg ikke husker navnet på, og han komenterte følgende: "Fy faen, dette var jævlig dyrt!". Tydelig at livet som romforsker i det store utland har gjort at Dag har glemt at Norge er et rimelig dyrt land, selv synes jeg at prisen på ca 90 kroner ikke var særlig overraskende.

15 comments:

PRS said...

jeg har hørt at han var på Donalds og Village. Vil ikke at du skal dra frem usanne rykter om at han var på justisen, Brage.

dr_bab said...

Jeg synes det var synd ikke Dag kom neste helg, da kunne jeg fått hilst på ham selv.

90 kroner for et rundstykke og en kaffe må da kunne kalles ekstra dyrt.

Brage said...

Har nå kommet på at "rundstykket" var en rimelig stor Focaccia med et meget godt salamipålegg, faktisk så stort at jeg ble tilstrekkelig mett for en liten stund. Den kostet 57 kroner. Kaffen min kostet litt over 30, siden jeg hadde oppi sirup, og tok en dobbel latte. Dyrt, men ikke sjokkerende.

Brage said...

Og jo Pål, Dag nevnte spesifikt Justisen. Han sa også at det var bra damer der, men lurte på at det hadde sammenheng med at damene i Tyskland var mindre fine, og at terkselen for å kalle en dame for "fin" dermed har senket seg.

PRS said...

det blir kanskje "bra" "damer" på festen din på lørdag captain B. Du kommer BAB?

dr_bab said...

Jeg har ført opp "Fest hos Brage" i almanakken min.

Dag said...

lol

Brage said...

"Bra" "damer" blir det, flere av dem er "singel", dvs samme sivilstatus som "Pål".

dr_bab said...

Er Pål "singel"? Det burde i såfall ha vært blogget!

Håvard Carlsen said...

Unnskyld, men når har det vært fine damer på justisen? Det må være en misforståelse...

Toget said...

Hva er Justisen, egentlig. Vær så snill og opplys en bygdetulling.

Håvard Carlsen said...

Justisen er et wannabeeutested ved youngstorget hvor alle guttene går med kuule og moteriktige luer og damene sitter med palestinaskjerf og liksom skal diskutere politikk og samfunn. Bakgården er forresten allright der bortsett fra at det lukter hasj, noe som fører til at jeg blir frista til mye tullbar som jeg ikke får love til av jobben..:-( Hele stedet minner om et visst sted i Trondheim egentlig..

Musikken er veldig bra på justisen da, så toget, baben bl.a liker nok det veldig godt!

Håvard Carlsen said...

Er forresten gode muligheter for kjendisobservasjoner der har jeg hørt rykter om. En kompis satt på bordet ved siden av "selveste" Kristin Halvorsen og Inga Marthe Thorkildsen for en stund tilbake.

Dag said...

Vi så Trond Giske i baren.

dr_bab said...

Hvilket sted i Trondheim?

Kanskje jeg skal dra på justisen selv.