Monday, March 31, 2008

Sitat

Norges i særklasse beste fotballside er Vålenga på nett, www.vpn.no. Her er det kun morsom lesing fra intelligente personer som disser Bergen, Lillestrøm og andre ubetydelige steder og fotballag. Her følger en knippe av helgens sitater:

"Det er en skikkelig kjip lørdag. Været suger sidelengs og minner meg om en novemberdag, eller en god sommerdag i Bergen"

"Det er alltid en jævel. Snaut halvveis i markeringen av Ålesund-tragedien måtte det jo være en som virre-værra tøff. Veddemål? Dritings? Han hang høyt i fruktsvingen og gaula, og fikk sine fire tilmålte sekunders berømmelse før noen kvælte apehylet uten for mye støy. Pinlig. Men opptakten til stillheten var pinlig den òg. Der vi hadde venta oss noen enkle, respektfulle ord, fikk vi i stedet en auksjonarius i fleisen. Oppgira skråling, altfor mange ord, altfor høyt volum. Fikk meg til å tenke at jeg skal ha cheer-girls og innpiskere i min egen begravelse."

"Vidar Riseth fikk seg en smell i beina, jeg registrerte ikke hodeskade. Ikke noen ny, mener jeg. Den kroniske skaden hans manifesterer seg i utsagnet hans til pressen: - Vi sløser bort to poeng! Tja, er det noe jeg ikke veit absolutt alt om, så er det fotball. Men såpass ser og skjønner jeg at LSK-poenget var heldig. Bøfla så usedvanlig tamme ut. Hvor var det blitt av knokla? Betongen? Dødballene? "

4 comments:

Toget said...

Heia Odd!

Brage said...

Jeg har vært på kamp i England med en skribent i VPN, han er kunde av oss. Morsom fyr, var imponert over at jeg visste om siden ettersom jeg ikke la sjul på at jeg feiret seriegull i fjor.

Forresten har Håvard og jeg som vanlig veddet en kasse om hvem som kommer høyest på tabellen i år, dette ble inngått samme dag som han tapte store penger på at Barca tok en omvendt Arsenal.

dr_bab said...

Dagbladet skrev at Barca "tok en Bolton".

Det gledet meg voldsomt at Bolton tok en Bolton; nå er Sunderland 7 poeng over streken.

Dr.Kvant said...

Håvard har et prosjekt hvor han spiller for mine penger på nordic; Taper han alt skal han betale det tilbake og evt gevinst skal deles på to ved uttak. I helgen satte Håverd der 1k på Barca, men fordi Real Betis egentlig skulle spille på nøytral bane (noe de ikke fant i tide, så kampen ble spilt på deres hjemmebane), kansellerte nordicbet spillet- flaks for meg, alle pengene tilbake på konto:)