Tuesday, March 18, 2008

St. Patrick's day

I går var jeg og Edel på Cafè Dublin og feiret St. Patrick's day. Det var live musikk (skotsk band riktignok) og bra med folk. På puben traff jeg Frantz og Marte, de var også ute og feiret dagen. Frantz kunne fortelle at sønnen hans Sverre nå er 3 måneder gammel, og har ennå ikke begynt å lære seg kvantefeltteori. På tross av lærevanskene har han blitt ganske flink til å si "øøø" og til å feste blikket. Marte sa at hun hadde observert Iver Brevik på Trondheim Sentralstasjon her om dagen, han hadde stått med ansiktet opp i en skjerm og prøvd å studere rutetabellen. Det så ut som han skulle ta østerdalsekspressen (buss). Vår gamle matte 1 veileder Eirik Mo var også til stede. Han hadde tatt med seg en blokkfløyte og to tinnfløyter, og tryllet til alles store overraskelse fram de vidunderligste toner. Halvor og Martin ville bøyd seg i skam over hans talent.

6 comments:

dr_bab said...

Takk for en ufattelig viktig og informativ artikkel.

Du løser gåten om navnet på Frantz' sønn, og bringer samtidig viktig nytt om både Iver og Eirik Mo!

Man kan begynne å lure på om Iver skal tilbringe påsken i Østerdalen. Er det noen som vet hvor han kommer fra?

Om Eirik Mo må det sies at det er nesten nøyaktig et år siden jeg og Egil hørte ham jamme!

dr_bab said...

Mulig dette er kjent for enkelte Iver-entusiaster, men jeg har nettopp funnet ut at Iver ble født 7 April 7 1939 i Rauma.

Jeg vil tippe at han så etter en buss som gikk til Dombås, så kunne han ta Raumabanen videre derfra mot Åndalsnes. Dette er selvsagt ren gjetning.

dr_bab said...

7 april neste år faller på tirsdag i påskeuka. Jeg foreslår en stor fest for å markere Ivers 70-årsdag.

Dr. Hall said...

Jeg ante ikke at Iver er nesten 70, han ser jo ut som den reneste ungsauen. Dagen bør markeres på beste Iver vis, kanskje med bilde og video visning

dr_bab said...

Iver ble født samme dag som Francis Ford Coppola.

Toget said...

Dette var fornøyelige saker, Dr. Hall. Må også gi komplimenter til dr.bab fremragende etterarbeid. Jeg må tilføye at jeg faktisk er overrasket over at Iver kun er 70, for meg ser han ut som Metusalem.