Sunday, March 09, 2008

Øl-flause for Jommi

Lavkalori-øl, eller såkalt LITE-øl har blitt trendy det siste året [Dagens Næringsliv 14.06.2007]. En av de mest kjente sortene, Tuborg LITE, spesialproduseres for det norske markedet. Av ølkjennere har den fått en gjennomsnitts-rating på 1,36/5 [www.ratebeer.com].  
Jon Michael, kjent for å være ølbevisst, brakte med seg Tuborg pilsner til gårsdagens arrangement Absolut Bare Bragefest [www.facebook.com]. Midt under arrangementet merket han at noe var galt. Han tok en
titt på etiketten på ølflasken han hadde i hånden og fikk et sjokk: han drakk Tuborg LITE. Han resonnerte at han måtte ha kjøpt feil, og sportslig fortsatte å drikke med etiketten diskret skjult bak håndflaten uten at mange la merke til det. Etter å ha skylt ned flere av disse ble det registrert på arrangementets kjøkkenfest at noen savnet sine Tuborg LITE. Jon Michael ble både glad for å finne en 6pack med vanlig Tuborg på en annen hylle i Brages kjøleskap, og lettet over at han ikke hadde kjøpt feil likevel.

3 comments:

Brage said...

Det var en LITE-øl igjen da jeg hadde ryddet opp etter festen. Jeg angrer også på at jeg ikke protesterte da det ble ostepopkrig, men heller deltok i konkurransen om å hive ostepop i kløften til en kvinnelig gjest.

dr_bab said...

På en fest hos meg var det en gang popcornfest. Det var et sant helvete å rydde opp, så jeg vet hvordan du har det.

dr_bab said...

hm. det skulle stå "..var det en gang popcorn-KRIG."

Beklager.