Sunday, March 23, 2008

Skjegg. Før og nå.

Jeg har endel skjegg om dagen, noe som ofte kommenteres når jeg treffer folk jeg ikke har sett på en stund. Pappa er en slik person som ikke har ikke sett meg på en stund, og kommenterte i påsken at jeg hadde mere skjegg enn sist. Han kom også med en artig anektode fra sin ungdom, da han kom hjem fra Blindern med skjegg og Beatles-hår. En av Øvre Eikers finere fruer var på besøk hos min farfar og farmor, og når hun fikk se min far studenten, kvakk hun til og utbrøt:
    "Men gutten min, hvordan er det du har stelt deg i stand? Nå ser du ut som det du minst av alt vil ligne på:

      En russisk jøde!"

2 comments:

Thomas said...

Skal si bestemødre har forandret seg siden jeg var liten. Mine sier aldri noe lenger..

Brage said...

Jeg hadde nylig bursdag, og mottok i den anledning et brev fra min farfar. Farfar (83 år) er morsom, han skriver ofte om det som han tenker på der og da, denne gangen hadde han følgende gullkorn:

-I går var jeg på loppemarked i kirka for første gang på 24 år. Der kjøpte jeg et jernspett for 10 kr. Vanligvis har jeg lånt tungredskap av min nabo, men nå har jeg endelig mitt eget spett.