Thursday, May 07, 2009

Martin velger sine venner med omhu

I går var jeg og Svein hos Martin for å se fotball. Vi drakk noen øl hver, og spiste sjokolade som jeg og Svein hadde tatt med. Mot slutten av kvelden kom Martin med en cognacflaske- en Bache Gabrielsen XO- og et glass til seg selv. Så spurte han: "Vil du ha en, Svein?" Svein takket nei til tilbudet, men til min store overaskelse forfulgte ikke Martin den åpenbare veien videre ved å spørre meg om jeg ville ha. Jeg prøvde å hinte litt subtilt ved å vise interesse i flasken, plukke den opp og lese på etiketten, samt bemerke hvor stor flasken var; men Martin viste ingen tegn til å ville by meg på godsakene. Jeg konkluderte raskt med at selv om Martin ser på meg som en person han kan ta inn i stuen og la sitte i sin sofa og se på sitt TV-apparat, er jeg ikke en så god venn at han vil dele sitt brennevin med meg.

8 comments:

M said...

Dette var en uheldig sak.

Det er mulig at etter jeg åpnet meg selv og mitt brennevinskap for svein, og han så liketil avviste, så våget jeg ikke utsette meg selv for ytterligere nederlag.

Vit at neste gang du visitterer skal spriten flomme.

Håvard Carlsen said...

Kjenner jeg gleder meg litt ekstra til 16mai nå:-)

Krana said...

Denne historien er bra, passer veldig godt til en flash-animasjon

Unknown said...

"Omhu" er et bra ord, som undertegnede benytter seg av i overraskende liten grad. Så kort, men likevel helt rått.

Dr. Hall said...

Hehehe! Når jeg tenker meg om syntes jeg det var litt rart at ikke Bab ble bydt på godsaker. Den eneste grunnen til at jeg takket nei var at M demonstrativt kom ut av kjøkkenet med kunn ètt glass i hånda.

Thomas said...

Hahahahaha. Årest snurt!

Toget said...

Dette er en genial historie, jeg skulle oenske jeg var flue paa veggen.

dr_bab said...

I går tok Martin igjen fram cognacflaska, og jeg ble budt på et stort glass. Tusen takk.