Friday, May 08, 2009

Spennende cricketdebut på Ekeberg

Jeg har gjort cricketspiller av meg, og skal i kveld debutere for laget Bislett Ducks. Vi har meldt på lag i den norske cricketligaen, og skal spille i 3. divisjon i år. Som navnet tilsier er ikke ambisjonene så store, målet for sesongen er å ta poeng, noe som kan vise seg vanskelig. De aller fleste på laget har aldri rørt en cricketball eller bat mer enn et par ganger, vi har gjennomført 3-4 treninger nå i vår. Jeg har vært på en trening, den var ekstremt nyttefull da den til de grader bekreftet at det ikke er rett frem å omsette kunnskap om sporten til dyktighet. Så faren for at jeg blir en duck i kveld er nok stor.

Motstander er Aliens som nesten rykket opp til 1. divisjon i fjor, de har en spiller som nettopp scoret century mot Estland sitt landslag, så håper han er syk. Vi skal spille 20 overs hver, og da motstanderne er fullstendig klar over nivået vårt har vi fått lov å batte ut alle overene, så når 10. mann er ute bare fortsetter vi på topp av battingorderen igjen.

Jeg er spent på om jeg er best som bowler eller som batsmann, jeg har troen på det siste. Kanskje vi kan ha en avstemning her om hvilken posisjon jeg bør fokusere på..

Klubbens utvikling kan følges på denne siden, og her er et artig nyhetsinnslag om cricket i Oslo fra i går. Trolig kom vi med i ligasystemet fordi vi er det første erkenorske laget som søkte om opptak:)

5 comments:

dr_bab said...

Sinnsykt rått. Jeg melder meg sporenstreks inn i fanklubben.

Angående posisjon skulle det vel være åpenbart at Tigerbrage må være Wicketkeeper?

dr_bab said...

Sinnsykt fett. Brage har en egen side på Norges Cricketforbund.

Blir bra rått å følge med på spillerstatistikken framover.

Brage said...

Vet at det jobbes med en fanside via facebook, håper kanskje å få like mange fans som Tore.

Dr. Hall said...

Kunne vært artig å dratt på en kamp, tatt med tekanne og sett på hele dagen

Toget said...

Brage, du er en helt. End of story. Dette blir helt vilt aa foelge med paa fremover.