Thursday, May 14, 2009

Neeehhhin!!!


Åssen går det ann å krangle på 'Thomas og Magnus', ikke 'Magnus og Thomas' i 30 år og så bestille et skilt der det står FEIL?! Ja, så nå bor vi tvillingene sammen, som to lys, på Tøyen, og det er egentlig ganske koslig.

Jeg har hjemmekontor, og er nesten blitt god husmor. Det begynner å bli heller kjedelig, men skal bort og se på en kontorplass i morgen på Solli, som jeg nok hopper på :-) Så da skal datautstyret ryddes ut fra stua her ASAP.

Og hvordan gjør ellers bloggerne seg klare for nasjonaldagen?

13 comments:

dr_bab said...

Som oppladning til nasjonaldagshelga var jeg på Three Lions i går med Sletten for å se Leeds, og plutselig dukket Ketil og Ole opp også.

Leeds klarte bare uavgjort, og stakkars Håvard må belage seg på nok et år i League 1.

Setter den genikommentaren fra fest hos Ketil litt i perspektiv: En Liverpoolsupporter står og snakker med en Leeds og en Sunderlandsupporter og klager over 20 år med motgang. Faen til VM i dumskap.

dr_bab said...

For øvrig er det vanlig folkeskikk å nevne sitt eget navn sist, f.eks. i et brev: "Hilsen Linda og Halvor", eller i en sms-melding: "Håvard og jeg sitter på puben og ser fotball".

Dersom dette skiltet ble bestilt av Thomas er altså alt i orden, men dersom Magnus har gjort bestillingen har han vist seg for hele verden som en udannet pøbel.

Unknown said...

Haha, jeg så første kvalkampen til Leeds, ble vel 1-0 til Millwall. Bittert, håper jo Leeds går opp.

På dørskilt står vel oftest mannen først, likestillinga er ikke kommet helt dit. Altså, "Her bor Halvor og Linda" ville jeg forvente. Dermed kan du argumentere med at Magnus burde stå sist da han er mer feminin enn deg, Thomas. Burde være i boks da, med mindre han kjører likestillingsargumentet, så klart.

dr_bab said...

Når jeg lagde DYMO-merkelapper til døra og postkassa vår var jeg uvitende om kjønnskvotering på navnelapper, så jeg skreiv: "Linda og Halvor".

Dannet som jeg er.

dr_bab said...

En gang skreiv Linda "hilsen Linda og Halvor" i et julekort, da fikk hun ingen kveldsmat.

M said...

Jeg registrerer dr_bab i innledende kommentar har valgt å nevne både seg selv og pubens navn før Sletten.

Brage said...

hehe, M har humor!

dr_bab said...

Dette ser litt stygt ut for meg, men jeg synes det kan forsvares ut ifra at jeg besvarte spørsmålet "Og hvordan gjør ellers bloggerne seg klare for nasjonaldagen?" på en slik måte at det var rettet mot min person. Jeg forteller om min oppladning til nasjonaldagshelga. Ved å nevne Håvard først ville jeg ha tillagt Håvards pubbesøk en oppladningsfunksjon jeg ikke hadde dekning for, ja setningen ville fått en ganske annen mening dersom Håvard nevntes først.

Thomas said...

Heheeee! Endelig fredag! For øvrig var det jeg som skrev på skiltet selv, men det skjærer i ørene mine.

PRS said...

Thomas spør om hva folk skal på 17.mai. Debatten sporer fort av med fotball og hva folk gjorde i "går".
På 17.mai kan man unne seg ekstra saus på kebaben.

dr_bab said...

Thomas spør ikke hva folk skal på 17. mai, men hvordan vi gjør oss klare. Min klargjøring startet i går, med pubbesøk.

M said...

Jeg respekterer doktorens svar. Det var da også i bakhodet mitt da jeg skrev kommentaren, men jeg synes likevel det var fornøyelig nok til å nevnes.

Doktoren gikk også ut i såpass sterke ordelag at man kan spørre seg om det ikke hadde vært i tråd med hans syn å gå svært langt for tidlig å nevne Håvard, enten på bekostning av setningens innhold eller dens konstruksjon. Ja, selv setningens innhold! Jeg klarer nemlig ikke gi slipp på den tanke at setningsinnholdet du så gjerne vil beskytte, selve oppladningsfunksjonen, tjener sin hovedhensikt som en bekvemmelig link til det opprinnelige innlegg, i større grad enn det gjenspeiler dine grunner for å oppsøke nevnte pub den torsdagen, 3 dager i forkant av 17.mai.

Thomas said...

Skål for den hehe! Her er det for øvrig strålende sol!