Wednesday, May 27, 2009

MGP osv...

Er rimelig glad for å ha sluppet relativt billig unna hele MGP, da det Grampri'-kjøret tydeligvis aldri gir seg. Er jo som kjent fullstendig håpløse greier jevnt over, med øst-europeiske discobeats, smertefulle folk, glitter og glam som burde være greit å slippe unna om man ikke vil. Det er tydeligvis ikke så lett i år. Hadde nesten glemt hele opplegget inntil han formannen dukka opp på Kvitt eller dobbelt og personifiserte hele pakka tidligere i år.

Kommer det først noe med et snev av kvalitet så er det vel en vinner, hva vet jeg. VGs Stein Østbø smeller til med en 6'er til Rybaken i dag, ser jeg. Tenkte først la hele shiten (svensk uttale) gli forbi i stillhet, men Østbø er litt av en fyr. Han ga i sin tid Rage against the machine terningskast 1 for Battle of Los Angeles med tittelen "They lost the battle". Etter det har undertegnede tatt alt fra fyren med en klype salt. Passer vel sammen de to der.

Uansett, det blir vel om mulig enda mer mas neste år da vi må arrangere styret selv. O smerte.

10 comments:

Krana said...

Ja, tror at denne perioden neste år kan være et godt tidspunkt å ta en ferietur til f.eks Kiribati.

dr_bab said...

Kiribati ligger rett over vannkokeren min på verdenskartet på veggen på kontoret, og kalles også Christmas Island.

Forøvrig synes jeg

"if you can't beat them, join them (and get drunk)"

er et bra valgspråk hva grampri angår. De siste åra har jeg brukt eurovisjonssendingene som motor i en slags plingfestinspirert drikkeseanse, noe som fungerer flott.

Unknown said...

Det er rimelig klart at alkohol er en nødvendighet om Grampri skal inspiseres. Problemet er at det antakelig utelukkende finnes bedre alternativ å gjøre.

Om personlige forhold tilsier at Grampri må sees på, er det nok planen det der ja :)

Toget said...

Virker som jeg er den eneste bloggeren som ikke hater MGP opp og ned i mente. Jeg rakk heldigvis hjem til 16. mai etter ferie, og slang meg i godstolen med godteri og cola, samt en PC med Master of Orion og Colonization. Jeg vil si det var en storartet kveld.

Unknown said...

Ville i utgangspunktet trodd at den storartede kvelden kunne godskives Colonization :)

Toget said...

Du har i selvfølgelig helt rett. MOO, CIV og COL redder de fleste kvelder. Gode, gamle Microprose:)

dr_bab said...

Jeg spiller selv gjennom Master of Orion med jevne mellomrom.

Hvilken rase liker du best toget?

I Colonization er jeg, anglofil som jeg er, ALLTID England. Der pleier jeg forøvrig å slutte når det begynner å bli krig og sånn, det morsomste er å etablere nye kolonier og utforske en ny verden. Jeg har liten interresse av å slåss med franskmenn, plage indianere eller frigjøre meg fra moderlandet. Så lenge jeg får solgt cigarer og pelskåper i London og kan kjøpe Expert Fishermen for penga er jeg gromfornøyd.

Toget said...

Jeg er enig, bab. Prøver alltid hardt å være venner med alle i Colonization. Derfor spiller jeg aldri spanjoler. Jeg liker faktisk franskmenn best, siden de får en ekspert pioneer til å begynne med, men jeg spiller hollendere og engelskmenn like mye.

Når det gjelder Master of Orion; for et spill. Jeg hadde helt glemt hvor gøy det var...Jeg pleier vel å være feig og spille Meklar eller Klackon. Den kuleste rasen er uten tvil Darlok(spiondudene, jeg kan ha bommet med navnet), men er ikke veldig lett å gruse impossible med de. Den eneste rasen jeg nesten aldri spiller er seff mennesker. Verdens dølleste rase, rett og slett.

Liker godt at gjenspillbarheten er svært god siden man må skifte strategi for hver rase. Ganske unikt når man tenker på hvor gammelt det er. Det gjelder vel i og for seg Colonization også, men det er vel et år eller to mer moderne enn MOO hvis jeg ikke husker feil.

dr_bab said...

Jeg synes det er lettest å være silicoid i MOO, fordi du da kan bo på alle planetene med en gang.

Noen ganger har jeg starta med f.eks. mennesker og ikke hatt en eneste beboelig planet innen rekkevidde. Ganske dølt å måtte bruke tusen runder på begynnelsen på å finne opp bedre romskipmotorer, når du endelig er klar til å begynne å spille ordentlig er alle planeter tatt av de andre rasene.

Med silicoid kan du rett og slett spre deg som pesten over hele planeten med en gang.

Jeg synes kanskje klackon er kulest, jeg liker hvordan øynene dems skifter farge etter om de er sinna eller glade.

Klackons er jo forresten også med i det nesten like stilige "Master of Magic".

Jeg må prøve hardt å legge inn en god spilleøkt snart kjenner jeg, er forøvrig midt i Day of the Tentacle også, så det må unnagjøres først.

dr_bab said...

Bilde