Thursday, January 24, 2008

Den drukner ei, som fôres skal

I går var jeg og Svein hos Martin og beskuet akvariet, så jeg tenkte jeg skulle komme med en oppdatering. Kampfisken er lilla og ganske tøff. Den ene sugefisken kan ikke svømme skikkelig, men er også tøff. Kampfiskhunnene er svært kjedelige.

Martin fôret fiskene mens vi så på; han gav dem mygglarver. Det var mye mat, fiskene bulte etter at de hadde spist. Martin fortalte at han bare gav dem mat en gang i døgnet, fordi han likte å være litt streng med dem. Han sa også at han skulle gi dem mindre mat neste gang, siden de bulte så fælt.

Fiskene har ikke fått navn enda, men Martin og (kanskje mest) Vibeke har noen idèer. Kampfiskhannen skal kanskje få navnet Bobby Fish etter den nylig avdøde sjakkspilleren. Kampfiskhunnene var forespeilet noen rumensktklingende pikenavn, vistnok også oppkalt etter sjakkspillere. Da de to sugefiskene suger på forskjellig vis- den ene med hele kroppen og den andre kun med munnen- vurderes Helsug og Halvsug som navn på disse. Jeg synes Helsug og Halvsug er de teiteste fiskenavnene jeg har hørt, og jeg føler at Svein også synes det var litt dumt.

Jeg må avslutte med å si at Martin ikke sa noe om fiskenes navn, dette kom først på banen da Vibeke kom hjem fra jobb senere på kvelden. Martin innrømmet at han ikke hadde sagt noe om fiskenes navn fordi "han ikke turde".

2 comments:

Brage said...

Hva med Sucki og Socki(ne)? Eller Egil og Fjelberg?

Thomas said...

Og hva med BILDER? De fleste har for lengst lagt merke til kameraet som er festet til dagens mobiltelefoner..