Wednesday, January 16, 2008

Kommunikasjonsproblemer

I dag var jeg en tur på 7-eleven for å levere tilbake en film (Der Untergang). Da han slo inn filmen var det tydeligvis noe galt med lånekontoen min. Overraskende nok forsto jeg ikke et ord av hva han sa, var omtrent som om han hadde munnen full av Hubba Bubba. Jeg oppdaget derimot ingen fremmedlegemer i munnen hans og noen av ordene var mulig å forstå, så han var absolutt ikke av utenlandsk opprinnelse med dårlige norskkunnskaper. Etter godt og vel ti minutter med svært pinlige forsøk på å forstå hva i alle dager denne mumlende galningen prøvde å formidle, tok jeg en titt på datamaskinen og skjønte at filmen ikke var blitt slått inn da den ble leid ut. Jeg gjettet derfor på at han ville vite når jeg hadde leid den. Jeg svarte "i går" og han mumlet noe greier som jeg tror var et takk.

3 comments:

Thomas said...

Arbeidsmarkedet er vittelig strengt for arbeidsgiver om dagen. Må vi leve med idioter på seven-eleven?

dr_bab said...

Toget er faktisk avhengig av at slike idioter kan jobbe og tjene penger, slik at han senere kan robbe dem i poker.

Toget said...

Bab har selvfølgelig helt rett. Jeg antar egentlig at han ikke var idiot heller. Sikkart bare et eller annet galt med fysiologien hans. Håper det i hvert fall.