Tuesday, January 08, 2008

Lost in translation?

Over nyttår var Egil, Ketil og Martin i Barcelona, mens Brage var i Sveits. Jeg må medgi at jeg synes det er litt skuffende at vi ikke har fått lese noe om deres opplevelser i forbindelse med nyttårsfeiringen her på bloggen.

I et forsøk på å få snøballen til å rulle, kan jeg fortelle om et av Egils nattlige eventyr Barcelona. Han hadde blitt oppsøkt av en spanjol som stod og hoppet og ropte "Ronaldinho! Michael Owen!", og som utførte diverse sparkebevegelser. Etter at spanjolen tok bena fatt oppdaget Egil at hans lommebok var forsvunnet, blant annet inneholdende et førerkort. Det tapte førerkort gjorde at jeg og Egil tok en tur til biltilsynet i dag tidlig, for å ordne nye førerkort. Jeg har behøvd nytt førerkort i lang tid, da mitt gamle er utstyrt med feil etternavn og et knapt gjenkjennelig bilde. Jeg vil få nytt førerkort tilsendt i posten i løpet av en uke, mens Egil må vente i en måneds tid, da kvinnen på biltilsynet mente at hans tapte førerkort "plutselig kunne komme til rette".

11 comments:

Brage said...

Landet sveits leverte varene, dvs masse snø i lett og tørr versjon, også kjent som pudder. Sveitsere leverte derimot ikke. På nyttårsaften ble jeg servert ostefondue, eksotisk trodde jeg, men etter 15 biter med små brødbiter dyppet i en gulbrun ostegryte var jeg ganske lei. Var på en hytte i alpene langt fra folk, vi var ca 20 sveitsere og 20 nordmenn, og sveitserne spilte pokker meg kort på kvelden, og ville heller ikke nyte drikkevarer i samme kvanta som vi norske gjorde.

Men totalt sett var sveits en flott opplevelse, jeg lot meg særlig begeistre av den fantastiske infrastrukturen og punkteligheten til landet. Og det å kjøre tog til toppen av et 3058 meter høyt fjell var også rimelig greit.

Thomas said...

Sympati! Jeg klarte engang å miste alle mine kort på byen, uten å miste lommelykta (les: gode gamle jesper).

Etter type halvår fikk jeg brev ifra biltilsynet om at kortet var kommet til rette.

Kortet lå av en eller annen grunn ikke i brevet, selv om det visstnok er vanlig å få det tilsendt i posten.

For bare noen måneder siden fikk jeg purring på at det ennå lå der.

Jeg synes det er undelig hvordan offentlige etatet ikke kan ta til vette og sende meg faanskapet, så jeg venter på brev nr 3.

Thomas said...

Lommelykta er også kjent som lommeboka (Jeg fikk en erindring om at det var mørkt på jesper)!

dr_bab said...

Jeg savner Jesper. Med eller uten lommelykt.

Håvard Carlsen said...

jøss, fins det folk som fortsatt har lommebok/lommelykt..

dr_bab said...

Jeg har ikke hatt lommebok siden ungdomsskolen. Eneste man oppnår er at man mister alt på en gang. Dessuten får man en "kul" på låret.

Håvard Carlsen said...

Helt enig! Fins ikke noe mer harry enn en svær lommebok i baklomma.. Men Egil er vel ikke akkurat uharry:p
Forresten så er vel det enda mer harry med mobil festa på siden av buksa i en eller annen form!

Thomas said...

Jeg har funnet ut at det smarteste er å ha mobilen og lommeboka i venstre bukselome fremme.

Men som alle vet så kan det være at mobilen grillen ballene (mob'n oppdaterer basestasjonen også når du ikke snakker i den)! Mitt neste forskningsprosjekt blir således å legge inn et blad med sølv i lommeboka (som da ligger innerst) og se om jeg får vannskapte kids eller ikke. Det er et 10-års prosjekt.

dr_bab said...

Selv har jeg ofte mobil og kort i hver sin lomme framme. Når jeg en sjelden gang har med meg kontanter, har jeg dem i kondomlomma.

Toget said...

Jeg er en av de som sverger til lommeboka. Merkelig nok virker det som om ingen av dere har tenkt på at man faktisk kan legge den i jakkelommene. Dette er spesielt fint siden vi går med jakke 10 av 12 måneder i året. De andre to månedene går jeg med sorts som har store lommer. Mobilen har jeg i venstre bukselomme, noe som funker fint.

dr_bab said...

Min vinterjakke har store lommer, der en lommebok lett kan falle ut. Jeg bruker disse lommene til å oppbevare vanter og lue.