Friday, January 11, 2008

Egil vs. forsikringsbransjen

Som tidligere nevnt, ble Egil frastjålet en lommebok under reise i Barcelona. Han har innrapportert dette til forsikringsselskapet, og har mottatt NOK 3000 i erstatning. Dette til tross for at lommeboken kun inneholdt ca €100 i tillegg til kortene, dvs en samlet verdi på ca to tusen spenn. Dersom man trekker fra egenandel på 500kr, skjønner vi at Egil har fått utbetalt omtrent dobbelt så mye som han egentlig har krav på. Egil har rett og slett bevisst løyet grovt: Han sa han hadde €200 i lommeboka, "i tillegg til endel i norske penger". Videre har han overdrevet lommebokas verdi, og han påstod også at han hadde mistet et klippekort til bussen, enda han hadde tatt dette ut av lommeboken før "uhellet" intraff.

3 comments:

Thomas said...

Vel han må da få noe for bryet også! Småtvilsomt, menneh.

Dr.Kvant said...

De har vist redusert så jeg fikk enda mindre enn de 3000. Grunnet mine psykiske arr som jeg aldri vil bli kvitt, burde forsikringssummen egentlig vært over det dobbelte!!

Brage said...

Dette bekrefter det vi har funnet i flere undersøkelser hos oss, Nordmenn har ingen skrupler når det gjelder å stjele fra forsikringsselskapet sitt. Dermed får JEG en høyere forsikringspremie enn jeg skulle ha hatt, pga EGIL. Null sympati, og kred til Dr Bab som varsler om slike ugjerninger