Sunday, January 20, 2008

SNØ


    Ja er du norsk så har du ski på beina
    Og ski på beina skal du alltid ha
    Mot store hvite skoger skal du daffe
    Og frost og snø skal få deg yr og gla'

    Nei ned med alt som vintern bringer med seg
    Og ned med julefryd og vintersport
    Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
    Det vises aldri fram på julekort

    Til alle som er glad i norske vintre
    Kom gi meg argumenter og bevis
    Hva er så bra med kalde mørkenetter?
    Med motorstopp og vindu' fullt av is?

    Nei ned me alt som vintern bringer med seg
    Og ned med julefryd og vintersport
    Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
    Det vises aldri fram på julekort

    Snø snø
    fyller meg med sinne
    Snø snø
    sperrer alle inne
    Snø snø
    Vintern gjør meg bare sprø

    Nei ned me alt som vintern bringer med seg
    Og ned med julefryd og vintersport
    Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
    Det vises aldri fram på julekort

    Et snøfnugg er et såkalt lite kunstverk
    Og hvert et fnugg er ålreit sånn for seg
    Men når de samler seg og blir til fonner
    Og skred og ras da takker jeg for meg

    Nei ned me alt som vintern bringer med seg
    Og ned med julefryd og vintersport
    Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
    Det vises aldri fram på julekort

    Snø snø
    fyller meg med sinne
    Snø snø
    sperrer alle inne
    Snø snø
    Vintern gjør meg bare sprø


Sang: Pelle Parafin
Kor: Frida Frosk, Ragna Rekkverk & Sandra Salamander
©1981 Pelle Parafins Bøljeband

4 comments:

Toget said...

Snø er mye bedre enn 30 grader og mennesker med altfor lite klær på seg.

Dr.Kvant said...

Snø snø,
fallende snø,
lavende snø.
Snø snø,
deilig og kaldt,
hvit og god.
Vi hopper i snø,
vi ruller oss i snø.
Alle ut i vær og vind,
det snør i dag!

Dr. Hall said...

"Snø er mye bedre enn 30 grader og mennesker med altfor lite klær på seg."

Thomas - du er en gal mann

dr_bab said...

Thomas og Egil har åpenbart begge to gått fullstendig fra vett og forstand.

La meg også få påpeke at versefoten i Egils komentar er uten verdi.