Saturday, May 20, 2006

Fantastisk!!


Om ikke i toppform, H var strålende i sitt ganske overstadige vesen i kveld og natt. Det begynte at han og Martin mixed white russian i 7-tiden fredag kveld.

Jeg gjorde det til dagens mission å treffe Håvard, Torgeir og Martin ute. Først må jeg få kommentere at Torgeir tidligere på kvelden ikke hadde tastelåsen på. Jeg rakk bare ett ring før han tok telefonen, i halv-syv tiden, men da jeg skulle gratulere ham med utmerkede reflekser, så var alt jeg hørte en illevarslende skraping og krimskramselyder. Så jeg ble nødt til å ringe'n opp igjen og da tok'n telefonen, sløve faan.

Anyways, først skulle vi møtes på erverdige Mojo i tolv-tiden, men så ble det forandret til Sirkus, der H skulle møte en kompis (som han seff ikke visste om var der inne osv). Det var KØ, og type stappet kø - en inn for en ut, og siden sirkus er en liten plass (vel, dette er i følge min oppfatning, det var mulig at beslutningen ble tatt på grunnlag av billig øl et visst annet sted) med dertil dårlige statistiske egenskaper for uskiftninger per tidsenhet (færre bli fulle ett lite sted enn et stort) så dro vi et annet sted - selv om det ifølge Torgeir var mye fine damer der. Det var det som var det ved siden av det ved siden av Monte Cristo. En kjellerdings med ETT biliardbord. Før vi andre visste ordet av det hadde Håvard kjøpt øl meg undertegnende og seg selv. Så vi lånte piler og gikk ned i kjelleren, som var tom for anledningen, dvs før vi kom. Vi spilte så et spill som gikk på at

1. alle kaster først en pil med venstre
2. den man treffer skal man treffe 5x med høyre hånd, ludo termineringspunkt-type
3. når man hadde gjort 2) kan man treffe andre sine tall og telle dem nedover. en med negativ verdi (ikke 0) er ute.

Det endte med at øllet ble tomt før spillet ferdig, så vi dro til cherrox og traff H's kompis. Der var det ikke altfor mye folk idag, men helt greit med litt luft til overs. Det første som skjedde var at vi satte oss ned ved et bord, som etter sigende ble holdt av av nabofyren for noen jenter, men han kjente dem ikke så han gav faan og vi satte oss. Dette var etter at vi hadde kjøpt øl - disse chicksa kom tilbake og klagde osv osv men vi orka ikke stresse, så vi ble sittende og de hadde ikke noe å si på det.

Så gikk tiden til skravling. Jeg vil herved erklære at Martin er månedens oppussingsobjekt - frivillige søkes til handletur. Denne høye karen har draget om han bare gidder, kan'n huke inn 10 laken på poker en fredag, kan han faan meg fikse 'bonus' ute. På handlelista:

En fresh hvit festskjorte m/krage (NB: må også påtvinges)
En fresh og rumpefiksert olabukse
Belte hvis nødvendig, hvitt eller brunt (fint til olabukse)
Hårgele evt lue

NB: påtvinging av enhetene (samtidig) inngår i oppdraget. Utprøving ved moderate alkoholinntak.

Uansett, Martin stakk hjem i ca 3-tiden. På dette tidspunktet var vår venn Hansen ganske så brisen på dansegulvet, men jeg og Håvard chilla og så på underholdningen. Hansen fikk draget på et stykk qvinne, menneh hun forsvant i kveldens (brutale) avslutning. Det var for øvrig også en haug men lave, mørke, utenlandske chicks der.

Så da var det mat på gang, og jeg tok på meg å brødfø H siden stakkaren ennå er uten jobb. Oppfordrer alle til å spandere føde på H så lenge han er så fattig (jævla snylter!?) Vi havnet på burgerking, en skitten jallasjappe, men de har burgere der, så det ble det. Jeg punget ut 170 spenn på to burgere og vann (ikke meny!!) og da fikk jeg og H samme burger, bare han fikk en med 3x kjøtt og jeg med 2x. Se bilder. Det var da H viste sitt sanne, filosofiske seg; "fantatisk! denne burgeren er fantastisk!" gjentok han med velkjent karisma flere ganger. Visst, visst:)

No comments: