Thursday, May 18, 2006

Kebabside

Hei,

Er det interesse for å opprette en kebab-side med avstemninger m.m. alla http://www.kebabguiden.no/ , men mer avansert og brukervennlig.

Etter å ha reist en del, og spist kebab på forskjellige steder i verden, ble jeg overrasket
over at den beste kebaben var å finne i Oslo.

Jeg liker å likestille min kebabavhengighet med Martins pokeravhengighet. Egil sier at en "skikkelig" kebab skal være sterk. Han ville kanskje brukt uttrykket "kjerring-kebab" om svak kebab. Jeg har i det siste diskutert dette med kebabmenn, bla.a. min gode venn Rashid på hjørnet på Hot Kebab på Sinsen, som jeg spiste biffkebab hos senest i går. Han spiste selv kebaben svak, og mente man fikk en bedre smakopplevelse av tilbehøret på denne måten. Det er noe med det Egil. Du kan likegodt kjøpe en chilli i butikken, du vil ikke smake forskjell uansett. Som Rashid sier: "En svak kebab blir både 17. mai og julekveld på en gang. "

2 comments:

Håvard Carlsen said...

I oslomiljøet er ryktet at den beste kebaben fins hos kebabkongen på stortorvet! Regner med professor sundsøy har prøvd den også.. tar gjerne mot innspill om denne, sånn at jeg kan formidle det videre til mine kontakter i oslo!

Brage said...

Det var der det ryktes at det ble funnet spor av sperm i sausen.. Den står definitivt på min svarteliste. Samme med den nye kebabplassen på majorstua stasjon, den er også rævva. Kan heller ikke anbefale kebabstua i ullevålsveien rett ved der jeg bor, den koster da kun 25 kr, men er faen ikke verdt mer heller. Bislet Kebab derimot...