Saturday, February 09, 2008

Bab og cricket i fem år

I dag er det nøyaktig fem år siden jeg så min første cricketkamp; Sør-Afrika mot West Indies. Jeg husker at jeg satt fyllesyk sammen med en biltongspisende ire og ble forklart spillets regler. Det var åpningskampen i VM 2003, og hjemmelaget Sør-Afrika var forhåndsfavorittene. Kampen varte over to omganger på ca 3.5 timer hver, avbrutt av en middagspause. Min fasinasjon var stor når det etter så lang tid fortsatt var spenning om kamputfallet helt til nest siste ball. Til sist måtte imidlertid Sør-Afrika gi tapt, mye takket være en glimrende innings av Brian Charles Lara. I løpet av de fem årene jeg har fulgt cricketsporten har fasinasjonen bare vokst og vokst, og jeg anbefaler folk VIRKELIG å gi spillet en sjanse. En fin-fin mulighet er å møte opp på Three Lions pub i Trondheim, der undertegnede er mer enn villig til å fylle rollen som biltongspisende ire.

1 comment:

Brage said...

Gratulrer med jubileet! Cricket får alt for lite oppmerksomhet, både i bloggen og ikke minst i norske medier. Viktig at noen av oss forsøker å endre på dette, slik at flere får muligheten til å oppdage denne fantastiske sporten.