Wednesday, February 13, 2008

Hei folkens!

Registrerer at det er registrert at jeg kommer til å bli værende en stund på Rognan. Her er en link til et Web-kamera som viser hvor sykt dårlig vær vi har i dag.

I tillegg kan man se Coop'en, som har klesbutikk og kafé i andre etasje, med en hobbyforretning i forgrunnen. Litt foran og til venstre under den snøhaugen kan man se fontena i sentrum av rognan. I høyre bildekant skimter man Ivars Interiør som selger baderoms utstyr, verktøy fra Tools og i tillegg har et utsalg for hytteutstyr av alle slag. Den snøhaugen i midten skal visst bli en snøskulptur i forbindelese med Blåfrostfestivalen 13.-17. Februar. I bakgrunnen, bak de bjørkene, kan man skimte Rådhusparken hvor skolebarn diver og lager en snøskulpturpark i forbindelse med festivalen (ble ganske fin i fjor den parken...).

Forøvrig har jeg kontor like utenfor høyre bildekant, rett over gata fra inngangen til Coop, i bygget bortenfor Ivars Interiør, i andre etasje over Expert.

Dette er vel strengt tatt mer enn noen har behov for å vite om Rognan, men om dere er interessert i å vite mer om dette stedet så ser slik ut fra satelitt.

Vis Større Kart

8 comments:

dr_bab said...

Velkommen til bloggen Prof. Bentsen!

Vha. det fjonge satelittbildet har jeg funnet ut at du befinner deg 626km unna Trondheim, eller ca 9 timer og 22 minutter.

Om dette ikke er avskrekkende mye, er du velkommen til å ta deg en tur "sørover". Det hender fortsatt at vi drikker, husker du var glad i det.

Prof. Bentsen said...

Kan vel hende jeg tar meg tid til en tur til Trondheim ja. Ikke umiddelbart, men kanskje iløpet av våren.

Brage said...

Meget nyttig informasjon Bentsen, kanskje du kan utdype dette ytterligere under Helgøyafestivalen? Long time no hear, bra at alt er vel der oppe!

Toget said...

Kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom og kom.

dr_bab said...

Virker nå som været har tatt knekken på webkameraet fullstendig. Jeg får hvertfall ikke opp noen nord-norsk kringkasting.

Thomas said...

Etter at jeg så 'alt for rognan' så har jeg lurt på åssen det egentlig stod til der. Imellom snøstormene, selvfølgelig:)

Prof. Bentsen said...

Står vel bra til her, sånn rent bortsett fra uværet altså.

Om noen skulle lure på hvor det web-kameraet står hen, så kan dere se på satelittbildet i krysset mellom Jernbanegata og Strandgata.

Den delen av Jernbanegata som er mellom Strandgata og Kirkegata er en gågate, og jeg har kontor like ved n'en i Jernba_n_egata.

Så nå vet dere det også.

PRS said...

Det er gledelig at Orof. Bentsen er tilbake. Været på Rognan er jo også noe som opptar oss alle.