Saturday, February 23, 2008

Pakistanske taxisjåfører

I dag hadde jeg mitt livs lengste diskusjon om religion noensinne. Jeg var på vei hjem fra donalds , stakk innom bislett kebab noe brisen, og preia en taxi. En farget taxifsjåfør i 40 årene satt med hodetelefoner og jeg spurte hva han hørte på. det skulle jeg aldri ha gjort!
Han svarte at han hørte på en lydbok som handlet om Islam. Jeg nevnte i forbifarten at dette måtte være noe stort tull, da han klikket totalt.
Han stoppet taxi og vi hadde en halvtimes krangel hvor jeg forsvarte naturlovene og han forklarte alt fra et Gudesyn. Han mente jeg ikke var gammel nok til å vite noe om Gud.
Etterhvert , når jeg sa at koranen kunne ha en del fordeler, kjørte han meg videre til mitt hjem.
Det beste er at jeg har nesten alt på opptak på mobilen! 29 min med Theoretical Physics VS Islam.
Det er utrolig vasnkelig å preike med taxisjåfører i Oslo nå om dagen uten å starte et helvetes mas. Jeg syns dem skal være takknemlig for at vi har gitt dem jobb i landet.

5 comments:

dr_bab said...

Stoppet han taxameteret når han stoppa taxien?

Thomas said...

Heheh høres ut som du ba om bråk. Folk i fra utlandet har jevnt et annet forhold til religion enn vi, stakars dårer.

PRS said...

Stoppet taxametret heldigvis. Men betalte 146 KR fra sentrum og opp. Vanligvis er det ~110 kr

Thomas said...

Jeg synes det er drøyt å i det hele tatt betale hvis turen tok en halvtime lenger enn den skulle!

dr_bab said...

Pål: Du må laste lydklippet inn på din datamaskin, og bruke moveimaker til å lage et "filmklipp". Dette må du så laste opp på youtube og legge ut på bloggen med "embed"-funksjonaliteten.