Saturday, April 11, 2009

Kirkehøytidsrelaterte lukketider gir påskekrise

I dag fikk jeg meg en svært ubehagelig overaskelse da jeg sjekka nettsidene til vinmonopolet:
    "Alle Vinmonopolets butikker holder stengt påskeaften."

Dette stakk store kjepper i hjulene for min plan om å kose meg med det beste av belgisk øl. Heldigvis har jeg en Nøgne Ø "God Påske" i kjelleren, som er belgiskinspirert og veldig god. Om ikke dette tilfredstiller mine behov kan jeg måtte bli nødt til å åpne min flaske med Gouden Carolus Cuvée Van de Kaizer Blauw 2008, som jeg i utganspunktet hadde tenkt å lagre noen måneder.

2 comments:

PRS said...

jeg har sprit

dr_bab said...

Jeg har også sprit. Kanskje jeg kan ta meg et glass whisky i kveld.

Jeg er likevel bitter på Jesus, jeg hadde store planer om å drikke Chimay og Rochefort i kveld.