Tuesday, April 28, 2009

Stavne

Idag har jeg hatt en intervalløkt(UTROLIG NOK) langs nidelven og oppover Osloveien til Stavne. Da jeg kom til Stavne la jeg straks merke til mye forandringer. Alle trær var tatt bort og hele området så ut som en industripark. Selve stasjonen sto der da men mer falleferdig enn noen gang, nesten all maling var borte og det så litt ensomt ut der!

Dagens godnyhet fikk jeg imidlertid da jeg kom på andre siden og skulle løpe/gå videre. Det stod 10-12 stk der, grilla og drakk øl på perongen. Godt å vite at dagens studenter er minst like øltørste som oss, står respekt av vorspiel og grilling/øl kl 16 på en tirsdag:-)

Over på andre siden var planen å spurte gjennom berg studentby for å mimre om gamle dager, men fikk et lite sjokk da jeg så at hele studentbyen var jevnet med jorden. Tenkte straks på Hansen og alle årene hans der. Har selv vært full mange ganger på berg, likte godt å sitte på gresset der og se utover byen og alle damene som kom forbi.

2 comments:

Håvard Carlsen said...

Heidi mener forøvrig at jeg/vi begynner å bli gamle da alle våre plasser er blitt eller blir revet. Vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller fornærmelse:-)

dr_bab said...

Skansegata og smørblomstveien står fortsatt!

Forøvrig oppsiktsvekkende nyheter om Stavne, jeg tror jeg må ta meg en tur forbi der en dag.