Thursday, April 16, 2009

Ølsmaking, jobbnytt og generell togkos.

Dr. Babs Red Ale jeg fikk med meg fra mitt forrige besøk i Trondheim ble i går testet av undertegnedes svært kresne gane. Jeg ble faktisk svært overrasket over kvaliteten, det lignet definitivt ikke på det skvipet jeg selv har vært med å "brygge" under studietiden. Bortsett fra at det var en ørliten tanke for søtt, har jeg ingenting å utsette. Ville faktisk vært ganske så fornøyd om jeg fikk denne servert på en uteplass. Håper Bab vil fortsette disse bryggeriprosjektene i lang tid framover.

Annet nytt er at Toget har fått seg jobb. Han skal plage 2. og 3. klassingene på Katta i Oslo i et halvår med svært gode muligheter for å fortsette etter permisjonen til min kvinnelige forgjenger.

Noen av dere har kanskje fått med dere at mitt barndomshjem på bygda skal selges og i den forbindelse må man jo rydde litt i låve, kjeller osv.
Status etter flytteryddingen hos mine foreldre i påsken er:
en brist i ribbein på høyre side
brist i høyre pekefinger
en container med 14 tonn jordbruksredskaper
3,5 tonn rent søppel
17 potetkasser med gammel halm
24 vinduer fra 1950-60
Utallige bokser med rottegift, maskinolje og diverse annet skrot

Om nøyaktig en måneds tid er jeg ikke et odelstog lenger, da kan noen ivrige unge sjeler få lov til å drive familiegården videre.

9 comments:

dr_bab said...

For det første: Gratulerer med jobb!



Og takk for bra tilbakemelding på ølet! Årsaken til at ølet ble litt søtt er at jeg fikk litt dårlig utgjæringsgrad, pluss at jeg ikke tok høyde for høy vørterkonsentrasjon og derfor fikk dårlig utbytte av humlen.

M said...

Gratulerer med stilling som undervisningstog. Katta høres fornemt ut.

Dr. Hall said...

Så fint at du har fått jobb, er vel litt motiverte elever også dette her. Nå er det vel ingen av oss som er arbeidslaus

dr_bab said...

Litt dumt at du skadet deg under ryddingen.

PRS said...

Gratulerer med jobb på Katta.
Opprinnelig var dette en skole som skulle utdanne prester, men nå er den en ren allmennfaglig videregående skole. Den fine gamle bygningen finner du nedenfor St. Hanshaugen i Ullevålsveien 31. Denne skolen har virkelig historie i veggene.

dr_bab said...

Ad min videre ølbryggekarriere:

Jeg sitter nå og smatter på mitt brygg nr 2, en India Pale Ale. Dette ble også riktig så smakfult.

På dunk på badet står det til gjæring en dunk med en hvete/steam beer hybrid som jeg har valgt å kalle DampfWeissWaltz. Neste helg står det en stout for tur, så følger en porter.

Thomas said...

Ai ai! Etter å ha vært igjennom et mindre flyttelass selv, føler jeg sterk sympati med dine bestrevelser!

Unknown said...

Ølbrygginga til Bab er helt rått. Jeg er bitter for at jeg ikke får smakt alt. Om jeg kan få noen smaker ved neste Trheimsvisitt blir jeg ytterst tilfreds.

Jeg er ikke bitter for at det er verdens største "real ale-festival" 15 min fra hvor bor. Varer til 4. mai, skal sende deg et program eller bab? Det er gunstig. Er visst festival på gang til høsten også.

Til din store bekymring så bor jeg ikke så langt fra Craven Cottage, tar kvarter å gå dit, samme til Stamford bridge for øvrig. Men: En ølsmak hadde vært rått!

Toget said...

Ølmekkinga til Bab er helt rå, ja. Jeg kjenner inspirasjonen komme selv, kanskje jeg skal slenge meg på moroa når det nærmer seg høst.