Wednesday, July 08, 2009

Ashes





I dag begynner sommerens eneste meningsfulle sportsbegivenhet: The Ashes. Jeg har gledet meg i månedsvis, og har siden tidlig oktober ført opp resultatene fra alle kamper spilt av England og Australia på en poster jeg har hengende på kontordøra.

England har spilt 8 test-kamper siden da, og står med 2 seiere, 4 uavgjort og 2 tap. Australia har spilt 12 og står med 5-2-5. I tillegg har det vært en del en-dags cricket og T20, bla gjorde Australia en svært dårlig figur i T20-VM nylig, da de ble slått ut i gruppespillet.

Ashes spiller over 5 test-kamper à 5 dager, og siste kamp spilles mellom 20. og 24. august. Siden Australia er regjerende mestere vil de beholde trofèet med et uavgjort resultat, mens England er avhengig av seier.

Jeg håper det blir mere spenning enn i 2007, da Australia vant 5-0 i kamper. I 2005 vant England 2-1 i det som var noe av den beste cricketen verden har sett, så om det blir bare halvparten så underholdende som da har vi en fin sensommer foran oss.

Jeg unner meg en pause i doktorarbeidet i dag, og tar 3 timer lunsjfri for å se første sesjon av første kamp. Ellers blir det nok å følge med via internettet fram til August, da jeg forhåpentligvis får ferie og kan vie meg 100% til Three Lions Pub, Sky Sports, øl og cricket.

5 comments:

Brage said...

Aussie Aussie Aussie!!
Jeg gleder meg som en apekatt, dette er første gang jeg følger med på en Ashes som aktiv cricketspiller selv. Det blir dessverre mest internettdekning for min del under første kamp, men håper at jeg får sett noen kamper live når ting roer seg på jobb senere i sommer.

Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg har blitt ducked for første gang, og har nå et battingaverage på 0,5. På lørdag er det ny kamp, håper å få snittet på over 1 igjen, dette krever minst 2 runs.

dr_bab said...

Jeg vil tro du kan få audiodekning via bet365.com, de pleier å ha det på Englands kamper.

dr_bab said...

Puben har sommeråpningstider, så jeg har blitt tvunget tilbake på jobb.

Har aldri vært mere skuffet i hele mitt liv tror jeg. Fikk lyst til å rulle meg i grus og bare grine.

Thomas said...

Reduserte åpningstider om sommeren? Galskap!

dr_bab said...

Jeg kom meg ned rundt 3 og fikk med meg mesteparten av ettermiddagssesjonen og hele kveldssesjonen. Var helt rått. Vurderer å legge meg nå og stå opp i 4-tida så jeg kan slutte tidlig på jobb i morra og få mye kvalitetstid på puben. I følge bookiene vant England den første dagen, jeg er usikker. Blir bra match dette uansett tror jeg, tviler på en avgjørelse før søndag!