Friday, July 31, 2009

Satans gudefitte!

    Jeg står i statskirka!


Jeg har hele livet gått rundt og vært en stolt hedning. Ikke er jeg døpt, ikke er noen av mine foreldre (som er borgelig gift) medlemmer av statskirka, og selvfølgelig er jeg for helvete ikke konfirmert i kirka. Men i dag fikk jeg et satans valgkort til årets kirkevalg, sendt ut til alle medlemmer av fittehølet!

FAEN! FAEN! FAEN! FAEN! FAEN! FAEN! FAEN! FAEN! Helvetes møkkakirke som jeg ikke vil ha noe med å gjøre! Detta er kriminelt og dem har fått statstøtte for meg i 29 år!

13 comments:

Unknown said...

I helvete! Drøy info, er jo skandale!

Tro om jeg har fått det óg, da er jeg like misfornøyd som deg, Bab. Er ikke døpt, konfa eller noe i kirka i det hele tatt. Mener jeg styra med å melde meg ut for noen år siden da jeg av en eller annen grunn fant ut at jeg var medlem. Om det har skjedd som det står på Humanetisk: "Meldte du deg i sin tid ut hos en svovelpredikant av en prest? Da kan det tenkes at han ikke strøk deg på ordentlig", så turer det fullstendig over for meg faktisk.

Frekk overskift da, må sies.

dr_bab said...

Men når jeg aldri var døpt og mine foreldre ikke var medlem når jeg blei født skulle man jo kunne anta at jeg ikke hadde behov for å melde meg UT lissom. Gunstig om man måtte starte å si ifra fra dag 1 at man ikke ønsker abonnement på aftenposten, Donald Duck og Boing-klubben.

Jeg har lyst til å bæsje i døpefonten i nidarosdomen.

PRS said...

hmm jeg trodde du var kristen bab. Husker det var mange religiøse som gikk fysikkstudiet. Det nærmeste de kom gud var Iv*er.

Unknown said...

S a t a n i helvete! Her ringer jeg hjem for en koselig prat, og så ramler det inn info av en annen verden!

Kan jeg spørre hvilket sokn du er oppført i, Bab? Jeg er for faen godt innlemma i Bakklandet Sokn tydeligvis. Hva i svarteste er det som skjer? Dette skal tas tak i om kun kort tid, for å si det sånn.

Prata tom. med foreldra mine i dag, og de forsikret meg om at de hadde oppgitt at de var humanetikere med to barn, som ikke skulle ha noe med statskirka å gjøre.

Dette er drøy kost!!! Vi fronter Bakklandet sokn, Bab!

Dr. Hall said...

Jeg fikk også "valkort for kyrkjevalet 2009", jeg har visst "røysterett i nidaros domkirke og vår frue sokn". Dette forbløffer, da jeg ikke er døpt. Det er jo korrupsjon ettersom offentlig støtte baserer seg på medlemstall

Unknown said...

Etter litt undersøkelser tror jeg at alle som er født før 1993 står i Statskirka med mindre de ikke aktivt har meldt seg ut. Det er i alle fall god sjanse for dette, ref. Humanetisk igjen.

Minner definitivt om korrupsjon.

Toget said...

Jeg er en god hedning selv og liker absolutt ikke måten statskirka har operert på. Men jeg må jeg allikevel si at dette innlegget må kunne beskrives som upassende med tanke på språkbruken. Dette kan jo virke direkte støtende på enkelte mennesker.

Toget said...

Og ja, jeg er en gedigen festbrems.

dr_bab said...

Du har kanskje rett Toget, men det var det første som datt ned i hodet mitt når jeg satt der og freste og kokte med kirkebrevet i neven.

PRS said...

jeg synes også overskriften er overraskende, spesielt etter at d uskyldige iver-innlegget mitt ble slettet.

dr_bab said...

Leses bloggen av mange religiøse "mennesker"?

Jeg klarer å sove om natta selv om noen kristenfitter blir litt forbausa over en tittel på et blogginnlegg, jeg må inrømme det.

dr_bab said...

Nå står det om dette på Dagbladet.

Unknown said...

Haha, det blir ikke link til bloggen vår i denne omgang, kanskje man må kopiere inn nettadressa, eller evt justere egen overskrift :)

Uansett, jeg får gjøre et nytt forsøk på å melde meg ut da. Her er skjema om noen skulle føle seg kallet:

http://www.sosialhumanistene.no/skjemaer/Skjema_for_utmelding_av_Den_norske_kirke.pdf