Thursday, July 23, 2009

Vellykket restaurantbesøk i hovedstaden?

I går ettermiddag var en gammel kjenning av meg og undertegnede på fasjonabelt restaurant på øvre Grunerløkka, nærmere bestemt Birkelunden. Husker ikke hva plassen heter i farten, men den ligger ved siden av Luna for de som er kjent i området og plassen har uteservering. Jeg bestilte en hamburger og min pakistanske nerde-magic-venn bestile likesågodt en porsjon enchiladas som så riktig så velsmakende ut. Ved siden av fikk vi servert et glass øl av typen Ringnes, ikke verdens beste øl, men den duger av og til.

Etter fullendt måltid bestemte vi oss for å stikke på kino for å se om det var noe sprekt å hvile øynene på. Etter et par minutter ymtet min kompanjong frampå at han muligens begynte å bli litt dårlig, og lurte på om vi kunne ta en svipptur innom meg for å benytte fasilitetene. Dette gikk jeg med på, selvfølgelig. Dessverre tok det ca. et minutt fra dette til han spydde på fortauet utenfor et utested på veien. Deretter ble det et par ganger til med spying før man kom hjem til meg og han fortsatte sitt spysirkus i ca. en halv time på mitt toalett. Han var naturlig nok ikke i form til kino og vi bestemte oss for å ta kvelden. Kl. 01:00 våknet jeg opp svett og med generelt dårlig allmenntilstand og tok likesågodt resten av natta hengende over en doskål.

Sitter nå på jobb, føler meg som en overkjørt grevling og gleder meg til kebab og øl med Krana og prof. S senere i dag.....

9 comments:

Krana said...

"..øl av typen Ringnes, ikke verdens beste øl, men den duger av og til. " - av og til.. kan du nevne noen eksempler? :) Det er ikke uvanlig at Ringnes fører til brekninger. Jeg skal først spille sjakk i kveld, så mulig jeg går glipp av kebaben, men joiner dere etterpå!

dr_bab said...

Jeg legger all skyld på Ringnes.

Kjøkkensjefen er herved frikjent!

Toget said...

Hm, kan hende jeg tråkket i salaten der. Jeg beklager inderlig at jeg snakket positivt om Ringnes. Men jeg kan forsvare meg med at det var ingen annen øl på menyen, og da er det bedre enn ingenting.

PRS said...

Det tryggeste er å kun spise kebab og drikke whisky.

Unknown said...

Ringnes smaker verken bedre eller dårligere enn mye annen lett tilgjengelig lager. Enkelte ger har vokst opp med Ringnes, og selv om Frydingsen var favoritten, er det en øl det knyttes mye munterhet til.

At de i senere tid har kjørt triks er en annen sak.

Unknown said...

Satan til leifer da, "her", "annet" og "et øl".

Unknown said...

For øvrig: Skal man spise på Løkka anbefaler jeg Delicatessen, Rehmans eller Mucho Mas.

dr_bab said...

Artig med dem folka som bada i øl i Drammen tidligere i år. På spørsmål om dem ikke var redd for at folk skulle drikke seg skitings uti ølbassenget svarte ølgeneralen:

Neida, ølet er gjort udrikkelig ved å tilsette en halv boks Ringnes.

Thomas said...

Hehe. Men hvor fremkommer navnet på omtalte restaurant? Jeg vil nødig gå i samme felle!!