Thursday, July 02, 2009

Privat alkoholimport

I går gav staten meg følgende bursdagsgave: Det er nå lov å privatimportere alkohol. Man kan altså bestille sjeldne ølflasker på internettet og så få dem tilsendt på døra. Det blir imidlertid ganske kostbart, man må betale alkoholavgifter og frakt, og så kommer det 25% moms på totalbeløpet. Jeg regnet ut at jeg kunne kjøpe 22 flasker hver av Westvleteren 12 og Westvleteren 8, (hhv nr 1 og nr 12 på Ratebeer.com) for tilsammen ca 7500 kroner (med en Eurokurs på 9.00). Dvs en flaskepris på bare 170.

3 comments:

Unknown said...

Så det selv, kult og dyrt er vel kommentarene som passer best. Så det i forbindelse med en artikkel om verdens sterkeste øl, som vel holder 30,89 % eller hva det var. Tysk.

Faen, ekskursjon til Närke Kaggen-bryggerier hadde vært noe: http://www.kulturbryggeri.se/kulturbryggeri/index.php

Fant forresten denne sida: http://www.svenskaolframjandet.se/

dr_bab said...

Bare ti timer med bil fra Trondheim. Hadde vært rått.

Jeg tror jeg skal starte med min opprinnelige plan: Ringe systemet i Sundsvall og bestille alt svenskt mikrobrygg med respektabel score på ratebeer.com, og så ta Gla'bussen sammen med Sletten og pensjonistene og hente. Har allerede prata med en type på Konsum på Storlien. Han mente jeg burde bestille og så ringe etter et par uker og sjekke om det hadde kommet før jeg satte meg på bussen.

En ulempe der er at enkelte av bestillingsølen på Systemet kan bare bestilles kassevis, så det begrenser utvalget noe.

Forøvrig er vel alkoholreglene i Sverige også ganske nazi? Hvis vi kommer oss til Närke Kaggen, ville vi da kun ha lov å kjøpe med oss mellanøl hjem?

Unknown said...

Jeg kan jo tenke meg at jeg kan overtales til å spleise på en kasse eller to med go'varer slik at vi får full valgfrihet for en øl eller to...

Usikker på det med mellanøl og Närke Kaggen altså, det hadde jo vært solid dritt i så fall. Må sjekkes ut på forhånd. Er det lov/mulig å trikse til synes jeg en langtidsplan bør legges der vi stikker når jeg er back i bartebyen igjen. Om det rykker i foten din før, iverksettes utsettelsesprosjekter fra min side.