Thursday, October 15, 2009

Caps Lock: Good bye and good riddance! Thank God almighty, I'm free at last!



Jeg HATER "caps lock". Tasten er fullstendig ubrukelig, jeg benytter meg ALDRI av den. Dens eneste praktiske funkskjon er å av og til stå på, og på dette viset ødelegge for meg når jeg skriver tekster, eller saboterer inntastingen av et passord.

Jeg er ikke alene om å hate denne knappen, det finnes flere oppropp på internett mot styggedommen, blant annet CapsOff.org. Jeg fant flere råd mot hvordan man skulle bli kvitt skiten, og leste endel gode argumenter for å rett og slett fysisk røske av hele kuk-knotten. Jeg likte særlig kommentaren "[...]physically ripping off keys makes a noteworthy statement, and serves as a remarkable customization. "

Jeg bestemte meg likevel for en annen løsning. En artig liten download gav meg muligheten til å endre Caps Lock til f.eks. shift eller underscore, eller rett og slett SLÅ DEN AV! Jeg har nå null funksjonalitet i min caps lock knott.

HAHAHAHAAHAHAHAAAAAHA!

5 comments:

Thomas said...

Perfekt å bytte til SHIFT-TAB, vil jeg mene :P

Thomas said...

Apropos: nytt fra vitenskapen. Akkurat når du trodde du hadde sett alt, går noen og finner opp et svart hull?!

PRS said...

Dette er et tegn på at jo bedre man har det - jo flere bekymringer skaper vi oss.

dr_bab said...

I dag var Caps Lock aktiv igjen, og jeg måtte kjøre programmet igjen. Må finne ut åssen jeg legger det inn i oppstartrutinen.

dr_bab said...

Du har rett Pål!

Men det er forbasket forstyrrende likevel. Det ser likevel ut til at ting går den rette veien: Mange nye tastatur kommer uten caps lock, eller de har flyttet den til en annen plass (sammen med scroll lock og andre nyttige greier).