Thursday, October 29, 2009

Frossens snørr

Da Halvor gikk til jobben i dag, opplevde han at snørret frosset i nesen. Dette tolker jeg som at det er minusgrader i Trondheim i dag, og at byens beboerer må finne frem sine brodder så de ikke går på snørra med sitt frosne snørr.

Dette holdt på å skje meg i går da jeg spaserte hjem fra en prøvekjøringstur. Jeg hadde fullt fokus på mobiltelefonen der jeg spilte Texas poker og hadde gått All in, da jeg plutselig merker at friksjonskoeffisienten mellom skosåle og fortau er langt lavere enn forventet. Skoen begynner å skli, for en gangs skyld uten at det er bevisst fra min side. Det er nemlig gøy å løpe et par steg å så skli på veien hvis forholdene tillater dette. Men jeg klarte denne gangen å sette inn en antiskrensmanuvrering slik at jeg holdt meg på beina. Og motstander kastet kortene på mobilen, så det ble et lykkelig øyeblikk. Vinteren er rett rundt hjørnet, jeg gleder meg til den kommer!

9 comments:

dr_bab said...

Kan du fordype litt rundt "jeg spaserte hjem fra en prøvekjøringstur"?

Brage said...

Jeg tenkte å la dette forbli en parantes da det hadde lite å si for innleggets tematikk. Men kort fortalt så er Berit og jeg i en bilkjøpeprosess, og har egentlig bestemt oss for en Golf. Derfor prøvde vi en Toyota, bare for å forsikre oss om at Golf er bedre, og det viste seg å stemme.
Kan forresten anbefale prøvekjøring av biler, det kan være gunstig hvis en f. eks har tenkt seg på harryturer eller Ikea. Vi fikk låne Golfen vi prøvde fra fredag ettermiddag til lørdag formiddag, gratis, uforpliktende og latterlig enkelt!

dr_bab said...

Jeg hater vinter. Det er meningsløst med så mye kulde som dette. Men takk for oppklarende bilprat.

dr_bab said...

Trenger man egentlig bil i Oslo? Trodde det gikk trikk der.

PRS said...

Det er bra du kjøper bil BRAGE. Da kan jeg låne den IBLANT.

Toget said...

Jeg liker også at du kjøper bil. Jeg skal derimot låne den MYE, og levere den tilbake med tom tank.

Thomas said...

Jippi! Da låner vi den og kjøper nattmatt i tide og utide!

Krana said...

Artig story, men hvordan ble dette vridd inn på juleøl egentlig? Åja! akkurat nå.

dr_bab said...

Åh! Nå blei jeg tørst. Når kommer juleølet egentlig?